Opgelet: wij ontvangen u voortaan alleen op afspraak in al onze kantoren

Een aangifte in de roerende voorheffing raadplegen

Een aangifte in de roerende voorheffing raadplegen

  • Hoe kan ik mijn aangiften raadplegen na verzending?

    Aangiften ingediend voor 19 oktober 2020

    U kunt die aangiften raadplegen in de oude toepassing Rv-on-web.

    Aangiften ingediend vanaf 19 oktober 2020

    U kunt die aangiften raadplegen in MyMinfin, via het tabblad ‘Overzicht van de aangiften’.

    Derde tab overzicht van de aangiften

    Eerst ziet u een overzicht van uw verzendingen. Door te klikken op de knop ‘Details weergeven’, krijgt u toegang tot de details van de aangifte(n) in die verzending.

    Voor elke zending in de lijst, knop details weergeven

  • Wie kan de aangiften ingediend met mandaat raadplegen?

    De cliënt (de persoon of de vennootschap die het mandaat heeft gegeven) kan de aangiften die in zijn naam zijn gedaan altijd raadplegen in zijn MyMinfin-dossier, ongeacht wie de aangifte heeft gedaan.

    De mandataris kan de aangifte raadplegen die hij/zij heeft ingediend in het dossier van zijn/haar cliënt, op voorwaarde dat hij/zij zich aanmeldt met een ‘Biztax’- of ‘Finprof’-mandaat.

    Als mandataris kunt u zien voor welke cliënt u bent ingelogd door op het profielicoon rechtsboven te klikken. De aangiften die namens uw cliënt zijn ingediend, zijn zichtbaar in het tabblad ‘Overzicht van de aangiften’.

    Overzicht van de aangiften van de cliënt, zichtbaar door de mandataris

  • Wat betekenen de verschillende statussen van de aangifte?

    De status wordt weergegeven in de details van uw aangifte. Volgende statussen zijn mogelijk:

    • Aanvaard’: we hebben uw aangifte goed ontvangen.
    • Aanvaard met waarschuwingen’: we hebben uw aangifte goed ontvangen, maar uw aangifte bevat mogelijks fouten. Onze medewerkers zullen uw aangifte onderzoeken om de redenen van de fout te begrijpen.
      U kunt die fouten raadplegen via de knop ‘Acties’ > ‘Waarschuwingen/fouten raadplegen’.
    • Verworpen’: uw aangifte werd verworpen omwille van één of meerdere blokkerende fouten.
    • Geannuleerd’: uw aangifte werd geannuleerd na verzending.
  • Hoe kan ik een samenvatting van mijn aangifte in pdf-formaat downloaden?

    Nadat u de details van uw aangifte hebt weergegeven, klikt u op ‘Acties’ > ‘Pdf aangifte downloaden’.

    Klik op de knop acties en lijst van mogelijke acties

    U kunt uw aangifte enkel downloaden als de status ‘Aanvaard’ of ‘Aanvaard met waarschuwingen’ is.

    Als de status van uw aangifte ‘Verworpen of ‘Geannuleerd’ is, zal de keuzemogelijkheid ‘Pdf aangifte downloaden’ niet verschijnen onder ‘Acties’.

  • Kan ik bijlagen toevoegen na de verzending van mijn aangifte?

    Ja. In het detail van uw aangiften klikt u op ‘Acties’ > ‘Versturen documenten’.

    Klik op de knop acties en lijst van mogelijke acties

  • Ik heb bijlagen toegevoegd aan mijn aangifte. Kan ik die raadplegen?

    U kunt de lijst raadplegen van de bijlagen die met uw aangifte zijn meegestuurd. U kunt ook een bijlage verwijderen na verzending.

    Lijst van de bijlagen

    Het is echter niet mogelijk om uw bijlagen te openen in MyMinfin.

  • Kan ik mijn aangifte wijzigen na verzending?

    U kunt zelf geen eerder ingediende aangifte wijzigen.

    Neem contact op met uw bevoegd kantoor.

  • Hoe kan ik mijn aangifte annuleren na verzending?

    1. Ga in het tabblad ‘Overzicht van de aangiften’ naar de aangifte die u wilt annuleren en klik op ‘Details weergeven’.

      Voor elke zending in de lijst, knop Details weergeven
       
    2. Klik vervolgens op ‘Acties’ en selecteer ‘Aangifte annuleren’.

       Details van een aangifte en vervolgkeuzelijst onder de knop Acties

    U moet dat echter wel doen binnen de 15 dagen na de datum van toekenning of betaalbaarstelling van de belastbare inkomsten.